torstai 18. syyskuuta 2014

Ukulele

Berliini on hieno kaupunki. Täältä löytyy kaikkea, kuten esimerkiksi ukulelekauppa. Oma ukuleleni jäi pitkän pohdinnan jälkeen Suomeen, vaikka se melkein olisikin mahtunut käsimatkatavaroihini. Eilen kuitenkin tulin siihen tulokseen, että ukuleleton elämä saa riittää, joten kielikurssin jälkeen näppäilin Googleen sanat "ukulele kaufen berlin". Näin minulle selvisi, että Kreuzbergissa sijaitsee kauppa, joka myy pelkästään ukuleleja ja ukuleletarvikkeita. Suuntasimme siis kämppiksen kanssa sinne.

Kauppa, Leleland, oli oikein sympaattinen ja, kuten odottaa saattaa, täynnä ukuleleja. Ilmoitin haluavani ostaa ukulelen, kerroin, minkä kokoisen soittimen haluaisin ja mikä on budjettini. Sain eteeni rivin ukuleleja, joista valitsin mieluisimman, joka tosin hieman ylitti budjetin. Lisäksi ilmoittauduin ensi lauantaina olevalle ukulelensoiton alkeiskurssille. Olen aika innoissani siitä, että vihdoin minulla on mahdollisuus saada ukuleleopetusta! Ajattelin myös, että on ehkä ihan hyvä aloittaa ihan alkeista, koska epämusikaalisena ihmisenä olen nekin varmaan oppinut väärin. Kursseja on kuulemma muitakin, ne järjestetään kaupassa.

Leleland
Tämä soitin on hieman isompi kuin jo omistamani ukulele, eli ostin nyt konserttiukulelen. Eilen ja tänään olen vähän soitellut ja tykkään kovasti. Kämppiskin vakuutteli, ettei häntä vielä kaduta, että kannusti minua ukulelen hankinnassa. Yritän silti ehkä soitella lähinnä silloin, kun olen yksin kotona.

Ukulele-poseeraus

2 kommenttia:

  1. Jee mahtista, olen jotenki tosi innoissani tästä sinun soittoharrastuksesta! :D

    VastaaPoista
  2. Haha :D Olen ihan innoissani tosta soittimesta! Tosin niin kuin arvelinkin, kaikki mitä luulin osaavani oli aivan väärin ja nyt olen alkanut opetella soittamista taas ihan alusta...

    VastaaPoista