keskiviikko 12. marraskuuta 2014

Opiskelun alku ja lomailua

Hups, on ollut yli kuukauden tauko bloggaamisessa. Viime kuun aikana on tapahtunut hyvin paljon kaikkea, josta olen ottanut hyvin vähän kuvia. Aloitin muun muassa opiskelun lääkiksessä ja opiskeltuani kolme viikkoa jäin kolmen viikon lomalle, josta on nyt kulunut puolet.

Minä ja Berliinin muuria East Side Galleryssä
Lääkisopiskelu täällä on ollut mielenkiintoista. Erinäisistä syistä minun ryhmäni on todella pieni, luennoilla käy yleensä alle viisitoista ihmistä, seminaariryhmässä on kaksitoista, PBL-ryhmässä seitsemän ja sitten on vielä ryhmä, jonka kanssa on kerran viikossa opetusta sairaalassa, siinä meitä on kolme. Opetus on vähän sillisalaattia, mutta kuitenkin laadukasta. Potilaita nähdään kerran viikossa, mutta vielä minun ei ole tarvinnut kertaakaan yksin haastatella ja tutkia potilasta ja tuskin täytyykään.

Pienen ryhmän etuja on myös sosiaalistuminen, aika nopeasti kaikki tiesivät minun olevan vaihto-opiskelija ja että osaan kuitenkin aika hyvin saksaa ja minun kanssani voi kommunikoida. Siksi on vähän harmi, että minulla alkoi yllätysloma heti ensimmäisen moduulin jälkeen. En nimittäin ollut valinnut moduulia, joka ryhmälläni tällä hetkellä on. Lomallani olen muun muassa käynyt taas Leipzigissä, tällä kertaa eri kaverin luona, istunut kahviloissa lukemassa ja kiertänyt Berliiniä vierailulla olleen perheeni kanssa. Huomenna lennän Brysseliin, josta jatkan junalla Luxemburgiin sukulaisten luo pariksi päiväksi. Lauantaina palaan Brysseliin ja sunnuntaina menen Jack Whiten keikalle, joka oikeastaan on matkani syy. Keikkalippu vaan ei koskaan saapunut postissa, jännityksellä odotan, päästävätkö minut loppuunmyydylle keikalle asiakaspalvelijan antamilla ohjeilla.

Berliinissäkin on paljon keikkoja, kahdella olen vasta käynyt ja nekin olivat samalla viikolla. Ensimmäinen oli First Aid Kit, toinen Agnes Obel. Molemmat olivat todella hyviä. Tykästyin myös Agnes Obelin lämppäribändiin, joka on nimeltään French for Rabbits. Niillä on pian oma keikka Berliinissä, ehkä olen menossa, tosin seuraavana päivänä on aikaisin lähtö Dresdeniin muutaman vaihtarikaverin kanssa...

First Aid Kit

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti